Fris, licht en zacht, we gaan het hebben over de kleur Mint. Een veelzijdige en populaire kleur die zowel in de zomer als in de winter goed past. Vooral onder de jongere vrouwelijke medemens is deze kleur erg gewild. De naam voor de kleur komt van het wel bekende plantje mint(EN)/munt(NL).
Luchtkleur
Iedere kleurenfamilie heeft kleuren die passen bij een element. Bij de kleurfamilie Turquoise, is Mint de luchtkleur. Bij alle luchtkleuren horen een aantal eigenschappen:

- Luchtig
- Zonnig
- Licht
- Objectief
- Beweeglijk
- Verbinding
- Communicatie
- Dromen
- Zuurstof
- Gedachten
- Ruimte
- Vrijheid
- Houdt overzicht
- Verhelderend
- Creatief
- Vernieuwend
Luchtkleuren bezitten flink wat eigenschappen, daarbij zijn ondernemers die passen bij lucht positief ingesteld, zijn ze versnellend en vernieuwend. Deze ondernemers zijn gefascineerd door de toekomst en de inspirerende mogelijkheden die ze al voor zich zien. Ze zijn creatieve beelddenkers die met veel enthousiasme en aanstekelijke energie nieuwe ideeën aan gaan. Ondernemers die passen bij lucht zijn objectief en laten zich niet snel leiden door gevoel of intuïtie. Ze zijn actief, nemen initiatief, treden graag naar buiten en vinden de voorgrond wel prettig.
‘Past de omschrijving van een luchtkleur helemaal bij wat jij wilt uitstralen als bedrijf, maar is Mint niet jouw kleur? Houd mijn blogs in de gaten want er komen nog 6 andere luchtkleuren aan.
De kleurfamilie
Bij de kleurfamilie Turquoise horen natuurlijk ook een aantal eigenschappen die opgaan voor alle tinten. Deze familie heeft als drijfveren creativiteit en vernieuwing. Het motto is “stimuleer ontwikkeling”. De kleurfamilie die balans zal brengen bij de Turquoise kleurfamilie is Bruin.
Turquoise is een tertiaire kleur, een kleur ontstaan uit Groen en Blauw. Turquoise geeft je een vakantie gevoel, zo maakt het verbinding met nieuwe mensen en geeft het positieve inspiratie voor nieuwe ideeën. Het zorgt ervoor dat continue ontwikkeling onderdeel wordt van jouw grootste kracht. Bedrijven met een Turquoise huisstijl gedijen het beste bij een flexibele en onconventionele werkomgeving. Bedrijven met een Turquoise huisstijl willen graag flexibel inspelen op de veranderende wereld om ons heen.

Turquoise zoekt en maakt steeds nieuwe verbindingen tussen mensen, objecten, ideeën en zichzelf. Turquoise types hebben een zogenoemd popcorn hoofd. Een hoofd waarbij steeds een nieuw idee oppopt om de mensen en de wereld een beetje beter te maken
De aardkleur is Petrol, deze wilt innoveren op een gestructureerde, vernieuwende en verdiepende manier. Turquoise als water type past creativiteit en vernieuwing toe op originele wijze, met veel fantasie vanuit idealen. Bij de Turquoisefamilie hoort ook Cyaan, dit is de vuurkleur. Cyaan initieert het liefst als eerste creativiteit en innovatie op een energieke, overtuigende manier en spoort andere aan tot meebewegen. Het luchttype Mint onderneemt op een jeugdige inspirerende manier voor een verrassend en vol leven.
Waar staat Mint voor
In het ondernemerschap is het belangrijk om te weten wat je wilt uitstralen en of dat ook daadwerkelijk zo overkomt. Heb jij op dit moment Mint in je huisstijl of wil je graag onderzoeken of Mint past bij jouw bedrijf, dan is het onderstaande erg belangrijk voor jou.
Een Mint huisstijl is jeugdig! Deze bedrijven zijn sfeergevoelig, getalenteerd en verhelderend. Creativiteit en vernieuwing zijn de belangrijkste drijfveren voor deze bedrijven. Is Mint jouw huisstijl? Dan breng jij als jonge spontane en getalenteerde wervelwind een frisse bries door iedere tak van ondernemen, waarbij je mensen met elkaar en met idealen verbindt. Jij zoekt de ruimte en vrijheid om jouw vernieuwende ideeën waar te maken.

De kracht van deze kleur is dat Mint altijd een duidelijk en begrijpbare uitleg geeft!
De communicatie stijl die het beste bij deze bedrijven past is spontaan, vernieuwend en zowel mens- als taakgericht.
De leiders binnen een bedrijf met Mint huisstijl zijn gericht op ontwikkeling.
Balans

Wil jij balans aanbrengen in je huisstijl of ben jij opzoek naar een bedrijf om mee samen te werken die goed bij jou past? Ga in beide gevallen voor Chocolade bruin.
Chocolade bruin is namelijk traditioneel, stabiel en realiseert graag plannen met dicipline. Chocolade bruin biedt Mint houvast om op een gestructureerde planmatige manier alle ideeën in de wereld te zetten.
Nog niet alle bedrijven overwegen de vormgeving van hun huisstijl met zoveel aandacht, dus bij het zoeken van een samenwerking houd je dan vast aan de eigenschappen van Chocolade bruin en nog niet zo aan de kleur zelf 😉
Branding
Maak in je branding combinaties van warme en koele kleuren. Maak gebruik van veel kleuren bij elkaar. Ga hierbij voor een zwarte, witte of jeans basis basis.
Bij Mint passen veegpatronen, geometrische vormen of cirkels.
Heb jij hulp nodig bij het vormgeven van jouw huisstijl of branding of heb jij via deze blogreeks gevonden welke kleuren beter bij jouw bedrijf passen en heb je hulp nodig bij het rebranden? Neem dan vrijblijvend contact met mij op, dan kijken we samen waar jouw wensen liggen en hoe we deze kunnen verwezenlijken.
Leuk over Mint
- Mint is een eeuwenoud medicijn, bij bijvoorbeeld verkoudheid, en een echte hongerstiller. Mint zou ervoor zorgen dat je minder trek krijgt in zoet.
- Er zijn 25 soorten Mint, de 25 soorten kennen wel honderden variëteiten.
- Mint werd zo genoemd ter ere van de Griekse nimf Minta, die regeerde op de berg Menta in de stad Elida. Minta werd verliefd op de god van het koninkrijk van de doden, Hades, waarvoor ze door zijn vrouw werd veranderd in een geurige plant, die ze Mint noemden
- Mint stimuleert de haargroei
- Mint kan het lichaam zowel opwarmen als afkoelen
Match
Zijn de eigenschappen die horen bij Mint precies wat jij wilt uitstralen met jouw bedrijf? Wat geweldig! Laten we dit samen realiseren.
Is Mint niet de kleur voor jou? Niet getreurd, er volgen nog 24 andere kleuren in de komende weken, dus houd mijn pagina’s in de gaten!