Lila

Deze kleur is vrolijk en lief, maar ook heel gevoelig. Lila is een pasteltint die erg populair is door zijn lieve en gemoedelijke uitstraling. Het is wel een kleur die vaak als vrouwelijk wordt beschouwd, terwijl er niks mis is met een prachtig Lila overhemd. Lila komt vooral veel voor in kleding, interieur en bloemen.

Luchtkleur

Iedere kleurenfamilie heeft kleuren die passen bij een element. Bij de kleurfamilie Paars, is Lila de luchtkleur. Bij alle luchtkleuren horen een aantal eigenschappen:

  • Luchtig
  • Zonnig
  • Licht
  • Objectief
  • Beweeglijk
  • Verbinding
  • Communicatie
  • Dromen
  • Zuurstof
  • Gedachten
  • Ruimte
  • Vrijheid
  • Houdt overzicht
  • Verhelderend
  • Creatief
  • Vernieuwend

Luchtkleuren bezitten flink wat eigenschappen, daarbij zijn ondernemers die passen bij lucht positief ingesteld, zijn ze versnellend en vernieuwend. Deze ondernemers zijn gefascineerd door de toekomst en de inspirerende mogelijkheden die ze al voor zich zien. Ze zijn creatieve beelddenkers die met veel enthousiasme en aanstekelijke energie nieuwe ideeën aan gaan. Ondernemers die passen bij lucht zijn objectief en laten zich niet snel leiden door gevoel of intuïtie. Ze zijn actief, nemen initiatief, treden graag naar buiten en vinden de voorgrond wel prettig.

‘Past de omschrijving van een luchtkleur helemaal bij wat je wilt uitstralen als bedrijf, maar is Lila niet je kleur? Kijk dan op mijn inspiratie pagina naar alle andere luchtkleuren, het zijn er in totaal wel 10!

De kleurfamilie

Bij de kleurfamilie Paars horen natuurlijk ook een aantal eigenschappen die opgaan voor alle tinten. Deze familie heeft als drijfveren intuïtie en verbeelding. Het motto is “vertrouw op je gevoel”. De kleurfamilie die balans zal brengen bij de Paars kleurfamilie is Geel.

Paars is een secundaire kleur, welke is opgebouwd uit Rood en Blauw.  Rood brengt wilskracht en doorzettingsvermogen, Blauw geeft het vermogen om helder te communiceren vanuit een leiderschapspositie. Paars draagt een inspirerende visie uit voor het welzijn van de mensheid en het bereiken van een betere wereld. Voor Paars zijn geloof, spiritualiteit en gevoel belangrijke waarden.

Voor Paars is de spirituele wereld erg dicht bij, deze wereld vormt een schakel tussen alles wat we wel en niet kunnen zien. Deze bedrijven beschikken over een levendige geest en een constante stroom aan creatieve invallen. Paars heeft grote idealen, houdt zich graag bezig met immateriële zaken en inspireert anderen op een verhalende manier tot nieuwe denkbeelden.

Het vuurtype Purper draagt een inspirerende visie uit over de niet zichtbare wereld op een uitgesproken en artistieke manier. Bij de Paarsfamilie is Lavendel de waterkleur.  Lavendel is heel mensgericht vanuit rust en toewijding. Paars, is als aardkleur, een indrukwekkende autoriteit, waardig en mystiek. Tot slot hebben we Lila als luchtkleur. Lila verbindt zich in stilte met het hogere op een intuïtieve, bezielende en verfijnde manier.

Waar staat Lila voor?

In het ondernemerschap is het belangrijk om te weten wat je wilt uitstralen en of dat ook daadwerkelijk zo overkomt. Heb je op dit moment Lila in je huisstijl of wil je graag onderzoeken of Lila past bij jouw bedrijf, dan is het onderstaande erg belangrijk voor jou.

Een Lila huisstijl straalt hooggevoeligheid uit. Deze bedrijven zijn vrolijk, bezield en verfijnd. Intuïtie en verbeelding zijn de belangrijkste drijfveren voor deze bedrijven. Is Lila je huisstijl? Dan heb je een grote verbeeldingskracht en enorm inspirerend inlevingsvermogen. Dit doe je altijd vanuit je hooggevoeligheid, op een vrolijke, verfijnde manier, daarbij rekening houdend met de dromen die je nog wilt verwezenlijken.

De kracht van deze kleur is dat Lila bezinnend is!

De communicatiestijl die het beste bij deze bedrijven past, is intuïtief en mensgericht.

De leiders binnen een bedrijf met een Lila huisstijl zijn bezielend en inspirerend.

Balans

Wil je balans aanbrengen in je huisstijl of ben je op zoek naar een bedrijf om mee samen te werken die goed bij je past? Ga in beide gevallen voor Okergeel.

Okergeel is namelijk wijs en bezit een sterk persoonlijk bewustzijn waardoor ze waardoor ze op een bijzondere manier raad geven. Okergeel biedt Lila houvast om vanuit realisme, kennis en zelfinzicht dromen te duiden en een heldere richting te geven. Dit is dus de perfecte tegenhanger van Lila en zal balans brengen in je huisstijl en succes brengen in je samenwerkingen.

Nog niet alle bedrijven overwegen de vormgeving van hun huisstijl met zoveel aandacht, dus bij het zoeken van een samenwerking houd je dan vast aan de eigenschappen van Okergeel en nog niet zo aan de kleur zelf 😉

Branding

Maak in je branding combinaties van koele kleuren, met een warm accent. Kies voor lichte medium basis met een lichte tint bij het gezicht.

Bij Lila passen bloemen, vegen en de effen kleur zelf.

Heb je hulp nodig bij het vormgeven van je huisstijl of branding of heb je via deze blogreeks gevonden welke kleuren beter bij jouw bedrijf passen en heb je hulp nodig bij het rebranden? Neem dan vrijblijvend contact met me op, dan kijken we samen waar je wensen liggen en hoe we deze kunnen verwezenlijken.

Leuk over Lila

  • Lila komt vanuit het Frans lilas, in de betekenis van ‘lichtblauw paars’ voor het eerst aangetroffen in 1833
  • Lila is een Hindoestaanse meisjesnaam. Het betekent speels.
  • Lila is niet alleen een kleur maar ook de naam voor een draaibaar Kanon.
  • Lila is lichtpaars, een afgezwakte vorm van violet dankzij toevoeging van wit. Lila staat symbool voor lente, onrijpheid, romantiek, naastenliefde en dagdromen.
  • Lila is de kleur van de meditatie
  • In de psychologie is Lila de kleur van de gezinshereniging.
  • Men beweert dat Lila beddengoed je humeur verbeterd.

Match

Zijn de eigenschappen die horen bij Lila precies wat je wilt uitstralen met je bedrijf? Wat geweldig! Laten we dit samen realiseren.

Is Lila niet de kleur voor jou? Niet getreurd, er zijn namelijk in totaal 40 verschillende kleuren te vinden op mijn Inspiratie pagina! Gegarandeerd een kleur voor iedereen.

Kim Uding
Kim Uding

Paperclip VA Kim Uding

Artikelen: 53

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *